Forretningsbetingelser

Indhold

  1. Generelle oplysninger
  2. Betaling
  3. Levering
  4. Fortrydelsesret
  5. Billetten
  6. Refundering
  7. Aflysning
  8. Reklamation
  9. Klageadgang
  10. Gebyrer
  11. Forholdet mellem billetkøberen (kunden), arrangøren og BilletExpressen ApS
  12. Persondatapolitik
  13. Partnerrelationer og links

 

1. Generelle oplysninger

Arrangør:

FONDEN MESSE C (MESSE C)
CVR 35428119
Etableret 1999
Vestre Ringvej 101
7000 Fredericia
E-mail: messec@messec.dk

Billetformidler:

BilletExpressen ApS
CVR 32933440
Etableret 2010
Hollænderdybet 1
2300 København S
E-mail: support@billetexpressen.dk

 

2. Betaling

MESSE C modtager betaling via følgende danske og udenlandske udstedte betalings- og kreditkort:

  • • Dankort
  • • VISA/Dankort
  • • VISA/Visa Electron
  • • Eurocard/Mastercard

Beløbet hæves først på dit kort, når billetterne sendes fra BilletExpressen på vegne af Arrangøren. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

3. Levering

Du kan få dine billetter leveret på 2 forskellige måder.

  • • Via nettet: BILLET-PRINT - leveringsgebyr kr. 0,00
  • • Via posten - leveringsgebyr kr. 40,00 (ved udvalgte arrangementer)

For at modtage dine billetter skal du have en gyldig e-mail adresse. Billetter der ikke modtages via posten, skal du selv udprinte og medbringe til arrangementet.

 

4. Fortrydelsesret

Du har ingen fortrydelsesret når du køber billetter online, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12.

 

5. Billetten

Billetten er dit adgangsbevis til et arrangement. Den er forsynet med en stregkode og er kun gyldig, når stregkoden er aktiveret.

Stregkoden accepteres kun én gang. Hvis den forsøges scannet ved indgangen mere end en gang, afvises den.

 

6. Refundering

I tilfælde af aflysning er det Arrangørens ansvar at sikre refundering af billetprisen. Eventuelle forsendelsesomkostninger refunderes ikke.

 

7. Aflysning

Et arrangement er aflyst, hvis det ikke gennemføres.

Ændringer i program, dato eller delvis gennemførelse m.v. er ikke en aflysning, og billetterne til arrangementet refunderes normalt ikke. Læs evt. information om arrangementet.

 

8. Reklamation

Enhver reklamation, der vedrører selve arrangementet rettes til Arrangøren. Reklamationer i forbindelse med billetkøbet bedes rettet til support@billetexpressen.dk.

 

9. Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til support@billetexpressen.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

10. Gebyrer

Alle gebyrer fremgår tydeligt i forbindelse med det enkelte arrangement.

Der findes følgende gebyrer hos MESSE C:

  • • Postgebyr – forsendelsesgebyr for billetter, der sendes med posten (pr. forsendelse)

Der er ikke forsendelsesgebyr ved levering af BILLET-PRINT billetter til din e-mail adresse.

 

10.1. Intet billetgebyr

Der betales ikke gebyr for udstedelse af billetter.

 

10.2. BILLET-PRINT gebyr – GRATIS

Der er ikke forsendelsesgebyr på levering af BILLET-PRINT billetter til din e-mail adresse.

 

10.3. Postgebyr – valgfrit

Hvis du vælger at BilletExpressen skal printe din billet, bliver den sendt hjem til dig med posten. Det koster 40 kr. i forsendelsesgebyr uanset antallet af billetter.

 

10.4. Erstatningsgebyr – når uheldet er ude

Har du mistet eller ødelagt din billet kan BilletExpressen hjælpe dig med en ny billet inden arrangementet. Det koster 75 kr. i ekspeditionsgebyr uanset antal billetter - plus 10 kr. for hver billet, der skal erstattes.

 

11. Forholdet mellem billetkøberen (kunden), Arrangøren og BilletExpressen ApS

  • • BilletExpressen stiller sit billetsystem til rådighed for Arrangøren og kunden.
  • • BilletExpressen er udelukkende formidler ved salg af billetter, produkter og ydelser mellem kunden og Arrangøren.
  • • BilletExpressen kan ikke drages til ansvar for Arrangørens arrangementer.
  • • Købsaftalen er underlagt dansk rets almindelige regler. Aftalen er først bindende, når købet er godkendt og betaling har fundet sted.
  • Du har ingen fortrydelsesret når du køber billetter på billetexpressen.dk, jf. Forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2, nr. 12.

 

12. Persondatapolitik

BilletExpressen indsamler personoplysninger, når du opretter en profil, køber billetter, tilmelder dig, sender e-mails eller ringer til BilletExpressen, eller når du køber billetter hos et billetkontor, som anvender BilletExpressens billet- eller tilmeldingssystemer. Det samme er gældende, når du bruger BilletExpressens hjemmesider, apps, sider på sociale medier eller andre medier.

BilletExpressen bruger de indsamlede oplysninger til at levere de bestilte ydelser og produkter, overholde lovgivningen samt til at forbedre BilletExpressens service, markedsføring og kundesupport.

Når du opretter en profil, køber billetter, downloader en app eller kontakter BilletExpressen telefonisk, kan BilletExpressen specifikt anmode dig om tilladelse til at bruge dine oplysninger til særlige formål.

BilletExpressen registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at levere ydelsen / produktet til dig.

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. Vi registrerer også din IP adresse, geolokation og browser.

Ved særlige typer af arrangementer, som bl.a. fagmesser, konferencer eller sportsarrangementer, vil du blive bedt om at indtaste yderlige oplysninger ved tilmeldingen til det pågældende arrangement.

Når du køber billet eller foretager tilmeldinger på vegne af en anden person, bekræfter du samtidigt, at du har ret til at give samtykke til registrering på personens vegne.

Når du køber billet, eller tilmelder dig til et arrangement, giver du samtykke til, at hvis du optræder på eventuelle fotos og videooptagelser, der er optaget i forbindelse med arrangementet, at disse må benyttes digitalt og analogt af BilletExpressen og Arrangøren.

Arrangøren. BilletExpressen sælger billetter og modtager tilmeldinger på vegne af Arrangøren, der udbyder eller sponsorerer arrangementer, eller som driver et sted, hvor der afvikles arrangementer. Vi videregiver personoplysninger til Arrangøren

De indsamlede oplysninger anvendes til at levere de bestilte ydelser og produkter, overholde lovgivningen samt at forbedre Arrangørens service, markedsføring og kundesupport.

Vi anvender desuden oplysningerne til at kunne sende dig et spørgeskema, som vi håber du vil udfylde.

Hvis du tilmelder dig til en messe eller et andet arrangement, hvor du skal bære navneskilt, kan en udstiller på messen bede om at måtte scanne dit navneskilt. Når du accepterer dette, giver du specifik tilladelse til, at udstilleren får adgang til dine indtastede oplysninger.

Andre virksomheder. BilletExpressen samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på BilletExpressens vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

BilletExpressen samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give personoplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Personoplysningerne registreres hos BilletExpressen ApS og opbevares i fem år, hvorefter de slettes.

Den dataansvarlige på www.billetexpressen.dk er Direktør Peter S. Christensen, BilletExpressen ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger BilletExpressen behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som BilletExpressen skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på support@billetexpressen.dk.

Klager over behandling af persondata kan ske til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K.

Du kan i forbindelse med brug af vore tjenester angive, om du ønsker at modtage nyhedsinformationer eller tilbud. Såfremt du har tilmeldt dig, kan du altid afmelde fremtidige henvendelser ved kontakt til arrangøren og ved at sende en e-mail herom til messec@messec.dk

 

13. Partnerrelationer og links

Billetportalen indeholder links til andre websites og integrerede sites, men Arrangøren eller BilletExpressen kan ikke holdes ansvarlig for anvendelsen af personoplysninger af tredjemand, der eventuelt finder sted på disse sites medmindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.

 

For arrangører
Billetsalg - tilmelding

Har du brug for at billetsalg, tilmelding eller event management. Skal I bruge en løsning i jeres eget brand? Skal det være helt enkelt, eller har I særlige behov? Se hvor nemt I kan komme igang her.

Er du forhindret?
prøv Buymyticket

Hvis du er forhindret i at bruge dine billetter, kan du sælge dem til andre interesserede på buymyticket.dk. Det er helt gratis!

Få de gode nyheder først